Poranny wyjazd na urlop nie zawsze jest możliwy ze względu na czas trwania doby hotelowej, która zazwyczaj jest znacznie krótsza od dwudziestu czterech godzin. Z tego wynika ta kwestia i dlaczego do większości hoteli można przyjechać dopiero o godzinie 14? Od czego zależy czas trwania doby hotelowej i czy są jakieś normy i standardy, których hotele muszą w tym zakresie przestrzegać? Dowiedz się więcej na ten temat z poniższego artykułu i nie daj się zaskoczyć regulaminem obowiązującym w wybranym hotelu na urlop lub wyjazd służbowy.
Komfort i zadowolenie klienta zawsze na pierwszym miejscu
Doba trwa dwadzieścia cztery godziny – to informacja na temat systemu mierzenia czasu, o której wiedzą nawet dzieci. Jednak w przypadku doby hotelowej ta zasada została złamana, ponieważ trwa ona zazwyczaj dwadzieścia dwie godziny lub mniej. W tej kwestii wszystko zależy od ustalonych przez hotel zasad, o których obsługa ma obowiązek poinformować gości przed uiszczeniem opłaty za pobyt w hotelu.
Dlaczego doba hotelowa jest krótsza od standardowej dobry? Choć może się wydawać inaczej, to jest to zasada stworzona przede wszystkim dla dobra klientów. Te dwie-trzy godziny luki w dobie zostają przeznaczone bowiem na dokładne posprzątanie oraz przygotowanie pokoju hotelowego na kolejnych gości. Dzięki temu po poprzednich lokatorach w pokoju nie ma śladu, a nowi goście mogą zakwaterować się bez żadnych opóźnień.
Doba hotelowa w danej placówce jest ustalana tak naprawdę indywidualnie. Hotel ma obowiązek zadbać o to, aby goście wiedzieli, o której mogą się zameldować i uzyskać klucz do swojego pokoju oraz o której muszą go opuścić, aby nie musieć ponosić dodatkowych opłat za przedłużenie pobytu. W większości przypadków doba hotelowa trwa dwadzieścia jeden lub dwadzieścia dwie godziny. Najczęściej rozpoczyna się o godzinie 14 i kończy o godzinie 11 lub 12.
W niektórych hotelach w Polsce można spotkać się z nieco innym systemem, na przykład rozpoczynaniem doby o godzinie 11 lub 12 i kończeniem o godzinie 9. Warto więc dobrze zapoznać się z regulaminem hotelu i upewnić się, w jakich godzinach należy opuścić pokój, aby wszystko odpowiednio zaplanować.
ZAREZERWUJ POKÓJ W HOTELU JASEK PREMIUM!
Wybieraj hotele o wysokim standardzie, nagrodzone gwiazdkami
Hotele o wysokim standardzie bardzo często zgadzają się na delikatne naginanie doby hotelowej ustalonej w regulaminie na potrzeby swoich gości. Oczywiście wszystko zależy od tego, czy poprzedni goście opuszczą pokój na czas lub od tego, czy jest on aktualnie wolny. Jednak, jeśli okoliczności są sprzyjające to w hotelach o wysokim standardzie, istnieje możliwość przyjechania na miejsce nieco wcześniej i uzyskania klucza do pokoju hotelowego przed faktycznym rozpoczęciem doby hotelowej.
Podobnie wygląda kwestia wyjazdu i opuszczenia pokoju – jeśli nie jest on potrzebny od razu dla następnych gości, to obsługa hotelowa może wyrazić zgodę na przeciągnięcie doby hotelowej o godzinę lub dwie. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne, które często okazuje się zbawienne w kryzysowych sytuacjach, gdy na przykład goście zaspali lub mieli opóźnienie podczas spotkań biznesowych lub innych zajęć. Aby jednak móc skorzystać z takich udogodnień i mieć pewność, że wybrany pokój rzeczywiście zostanie profesjonalnie wysprzątany i przygotowany na przyjazd nowych gości, to warto wybierać hotele o wysokim standardzie, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich gości i oferują usługi na naprawdę wysokim poziomie.